javascript - Why is document.forms["myform"]["input"].value return undefined -


so here's me trying make html5 version of tone matrix program. here's problem, have user enter how long want song , make sure entered number, used

  function initiate(){   var min = document.forms["initiator"]["min"].value;   var sec = document.forms["initiator"]["sec"].value;   // logic   return false;} 

to check see if stuff entered indeed number when try this, browser spits "uncaught typeerror: cannot read property 'min' of undefined" here's what's in dom.

<form onsubmit="return initiate()"> song (at most): <input type="number" name="min" id="min"> minutes , <input type="number" name="sec" id="sec"> seconds long.<br> <input type="submit" value="start" /> </form><br> 

i have placed thing onto hosting service located here http://www.sfu.ca/~zla49/mmc/ ya :)

you don't have name on form.

it should <form name="initiator" onsubmit="return initiator()">


what may more beneficial, if don't want name form pass form object parameter:

function initiate(form){   var min = form["min"].value;   var sec = form["sec"].value;   // logic   return false; }  <form onsubmit="return initiate(this)"> <!--... rest of code ...--> 

Comments

Popular posts from this blog

ios - UICollectionView Self Sizing Cells with Auto Layout -

node.js - ldapjs - write after end error -

DOM Manipulation in Wordpress (and elsewhere) using php -